زیرساخت‌های مرز تمرچین پیرانشهر برای تردد زائران اربعین تقویت می‌شود 

استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه امسال برای سومین سال متوالی است که مرز تمرچین پیرانشهر برای تردد زائران اربعین بازگشایی شده نیاز است که زیرساخت‌های این مرز تقویت شود.

به‌گزارش میراث آریا، محمدصادق معتمدیان، ۲۲ خرداد ۱۴۰۳در جلسه بررسی طرح جامع پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که تعداد زائران عبوری از این مرز افزایش چشم‌گیری داشته باشد چرا که آب‌و هوای مناسب در این مسیر و تردد روان مسافران باعث استقبال مردم از این مرز می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: این مرز برای توسعه گردشگری بین اقلیم کردستان عراق و آذربایجان غربی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و سالانه مسافران زیادی برای درمان به این استان سفر می‌کنند.

او با اشاره به اهمیت افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با اقیلم کردستان عراق و دسترسی به دریای مدیترانه از این منطقه، تصریح کرد: توسعه مبادلات تجاری با همسایگان از برنامه‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران بوده و در راستای دسترسی به دریای مدیترانه و انتقال کالا به بخش عمقی عراق و بازارهای هدف سوریه، توسعه زمینه‌های اقتصادی و زیرساخت‌های لازم در پایانه مرزی تمرچین باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032301258
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha